Eşlerden biri boşanmak istemiyorsa dava nasıl ilerler ?

Eşlerden biri boşanmak istemiyorsa dava nasıl ilerler ?

Taraflardan birisi boşanmak istemiyorsa bunun çeşitli sebepleri olabilir. Gerekli maddi gücün olmayışı ya da karşı tarafa bir bedel ödetmek istiyordur. Bu sebeple boşanma süresini uzatmak isteyebilir. Alacaklarını alma yolunda bunu bir araç gibi görebilir. Fakat, hukuk da bir bilim olduğu için, hakim önündeki bir boşanma davası dosyası tamamlandığı zaman zaten kararını verecektir. Yani taraflar davanın süresini etkileyemezler. Taraflar, belge eksikliği ya da önemli olan yeni bir konu ortaya atarak bir – iki celse uzatabilir davayı fakat hakim için bu dava bir dosyadır ve çok da uzatma şansı yoktur.

Çünkü, tarafların aile nüfus tablosu, şahitlerin beyanları, gerekli  evraklar gelip dosya tamamlandığında hakim kararını verir zaten. Dosya zaten tamam olmuştur, taraflardan çok hakim uzatabilir davayı. Nasıl uzatbilir? Hakimin sağlık sorunu vardır ve o celseye çıkamamıştır, başka hakim dosyaya bakmıştır ve asıl konuyu bilmediği için asıl hakimin karar vermesini bekler ve dava bu gibi sebeplerle uzayabilir. Yani dosya tamam olduğunda zaten hakim kararını verir. Tarafların çabalarıyla bir dava uzamaz.

Bu bilgi 10.792 kez okundu.

FavoriteLoadingFavorilerime ekle

17 Yorum

  1. on ay önce boşanma davası actım 3 10 2012 de davamız var eşim gitmek istemiyor boşanmak istemiyor bu durumda sonuc ne olur

  2. Yönetici

    @Gökçe: Eğer szin boşanma sebebiniz yüzde yüz haklı ise, hakim bir süre davayı erteler ve sonunda boşar. Eğer haklı bir sebebp değil de sadece keyfiniz için boşanmak istiyorsanız, hakim karşı tarafı da haklı bularak davayı ucu açık bırakarak iki tarafın anlaşmasını ister. Bu sebeple anlaşma sağlanana kadar dava uzar. Hatta yıllar bile rahatlıkla sürer. Mantıklı olan karşılıklı anlaşarak hakimin karşısına çıkmaktır.

  3. yasin civelek

    eşimle bazı sebeplerden dolayı anlaşmalı boşanma kararı aldık 18 temmuzda mahkemeye çıktık hakim boşamadı.o günden sonra eşim eve dönmedi.benim öyle evim yok diyo gelmicem diyo.temmuzun basındadakavga ettik eşim polis çağırmış.polis bana 15 gün uzaklastırma verdi.gittikten sonra bana boşanma davası açmış.mahkeme ye çıktım ben eşimi seviyorum ayrılmak istemiyorum dedim .aylık nafaka bagladı.ben eşimi kovmadım.kendi çekip gitti.hakim 2 ay eteledi.1 çocuğumuz var bende kalıyo.yaklasık 5 aydır tüm ihtiyaçlarını ben karsılıyorum .ben çocuğum için ayrlmak istemiyorum.ne yapmam gerekir veya hakim bi daha ki mahkemede bizi boşarmı?yardımcı olursanız sevinirim. teşekkürler

  4. Ben eşimi çok seviyorum ve ondan boşanmak istemiyorum ama eşim bendeniz boşanmak istiyor ve dava açacak bana yardımcı olurmusunuz lütfen çok zor durumdayım

  5. hatice

    merhabalar 2yıllık evlıyım esımle ılk gunen berı sureklı anlaşmazşıklar var aramızda yerı gelıo hırpalıyo zarar verıyo ve üstüne üstluk kendısınden kaynaklı bı sorun yuzunden cocukda olmuyo ve ben ayrılmak ıstıom bı kac kez dıle getırdım ama sıcak bakmıyo bu fıkre bense kesın kararlıyım davamı acıcam fakat karsı gelırse mahkeme de bızı bosamazlar mı ben bıran önce kurtulmak ıstıyorum

  6. hatice hanım ben de de aynı dert var tanışalım inşallah boşanırsın

  7. Nişanlım 7 yıldır boşanmak için uğraşıyo.3 yıllık ayrılık süreci ıspatlanırsa boşanmaları gerekir deniliyor ama mahkeme bir türlü kesin kararı vermedi.Bir kızı var hem kadına hem kızına tedbir nafakası ödüyor.en son mahkemeden önceki duruşmada kadın kendiside boşanmak istediğini maddi manevi tazminat istediğini söyledi.sürekli hakim değişiyo.en son mahkemede yine hakim değişti.hakim velayet için bilirkişi raporu istedi.çocuğun anneye verilmesini ön görmüş bilirkişi raporu ama tazminat miktarı için için davayı 2 ay sonrasına eylül ayına erteledi.Fakat tazminat az olması durumunda kadının,çok olması durumunda karşı tarafın temyize gideceğini.anlaşmaları gerektiğini aksi takdirde çok uzayacağını söylemiş.Kadın anlaşmaya yanaşmıyor bırakmayacağını süründüreceğini söylüyor.Bu bu şekilde devammı edecek hiç boşanamayacaklarmı.7 sene uzun bir süre insanın psikolojisi bozuluyor.Mahkemenin bu tür durumlarda erkeğe hak tanımaması çok üzücü.Bizde artık kendi düzenimizi kurmak istiyoruz haklı olarak.3 senedir birlikteyiz bekliyoruz.İkimzde yorulduk 3 senelik ayrılık süreci dolduğu halde hala bitmiyo.Bir yolu yordamı yokmu alsın parasını nafakasınıda alıyo zaten.Bir araya gelemiyoruz ceza durumu olacak diye.Ve ben nişanlımla diğer kadınla boşanma süreci başladığından sonra tanıştım.Ne yapacağımızı şaşırmış durumdayız :(

  8. 3 yıllık evliyim esim benden bosanmak ıstemıyorum onu sevıyorum mahkemenın sonucu ne olur

  9. Fatoş

    merhaba admin: eşimle 3 aydır ayrı yaşıyoruz eşimin telefonundaki mesajlarından dolyaı evi terkettim ve eşyalara zarar verdim ( bir anlık sinirden ) sinirdende eşime hakaret ettim eşim,hakaretten dolayı şikayette bulundu.ifadem alındı. ve beklemedeyim 3 aydır ailemin yanındayım ve çocuklara ben bakıyorum. maddi hiç bir desdekte bulunmuyor .Eşyalar için maddi yönden yardım ettim tekrar eşyaları yeniledik.1kaç gün sonra tekrar vazgeectigini söyledi.ev hanımıyım eşimde kamuda çalışıyor. 2 cocuk sahibiyim biri 13 biri 3 yaşındalar 1 çocugumda okula gidiyor.((((((((LÜTFEN SKYPE ‘DEN MESAJ ATIN ))))))))) Ä°LGÄ°NÄ°Z İÇİN TEŞEKKÜRLER !!!

  10. uğur

    birisi istemiyorsa zor başanırsınız sürüm sürüm sünüründürür ;)

Yorum Ekle

Lütfen kutucuğu işaretleyiniz.